Reaalainete päev Häädemeeste Keskkoolis
16.01 osalesid Surju Kooli 7. klassi õpilased Artur, Kreete ja Kätlin Häädemeeste Keskkooli traditsioonilisel reaalainete päeval. Seda päeva peetakse selle kooli kunagise legendaarse matemaatikaõpetaja Peeter Sõrmuse auks. Õpilased said osaleda füüsika, matemaatika ja Arduino (IT) töötubades. Õpetajad osalesid samal ajal tehisintellekti ehk AI koolitusel. Töötubadele järgnes sudoku lahendamise võistlus, kus 7. klasside arvestuses saavutas Kätlin 1. koha ning õpetajate arvestuses oli kiireim lahendaja õp. Maarit meie koolist. Päev lõppes lego ehitusega, kus teemaks oli "Häädemeeste loomaaed". Osalejate vahel loositi välja auhindu. Kreetele naeratas loosiõnn ning ta valis tüdrukute lego, millega soovis rõõmustada oma väikest õde. Oli üks vahva ja uute teadmiste rohke päev.
Bioloogia õpikoda
Me saime õpikojast teada sügisel, ning õpikodasid oli kokku seitse. Need toimusid iga kuu mõnel kolmapäeval.
Õpetaja Maie valis Surju Koolist ja Uulu Koolist õpilasi. Õpilasi oli kokku 15. Õpikoja õpetajad tulid Tartu Ülikoolist ja iga kuu olid erinevad õpetajad ja erinev teema. Õpikojad kestsid neli tundi, selle nelja tunni jooksul me tegime teooriat ja praktikat, saime süüa, ning 10 minutit puhkust iga tunni tagant. Õpikojad olid väga vahvad ja õppisime palju, õpetajad olid lahked ja sõbralikud.
Õpikoja lõppedes saime kõik tunnistuse osavõtu kohta, mis näitab, et oleme süvendatult õppinud bioloogiat.
Kõige vahvam oli mikrobioloogia õpikoda. Seal saime töötada päris bioloogia labori vahenditega (üks pipett maksis ise juba 300-500 eurot). Ei usu, et tavaolukorras selliseid vahendeid kasutada saaks.
Muljed pani kirja Kevin 8. klassist.
Õpilaste vastuvõtt 1. klassi
5. märtsi Pärnumaa pranglimise finaali tulemused:
Sirgujad (1.-3. klass):
2. koht Roger Pärn 14653 punkti
6. koht Liisa Ojaste 9868 punkti
10. koht Remi Rubin 7616 punkti (Pärnumaa parim 1. klassi õpilane)
18. koht Karlos Piile 6454 punkti
Oskajad (4.-6. klass):
10. koht Markus Juust 9610 punkti
12. koht Kert Heljas 9011 punkti
13. koht Keijo Mohnja 8899 punkti
Täiskasvanud:
1. koht Ave Kartau
6. koht Kersti Hunt
Kes vabariiklikku finaali pääseb, selgub nädala pärast.
Klasside arvestus Pärnumaal (arvesse läks viie parima õpilase tulemused eelvõistlustel).
Esikolmikusse pääsesid Surju 1., 3., 6. ja 9. klass.
Surju Kooli 1. klass sai Pärnumaal 2. koha. Võistkonnas olid Remi Rubin, Georg Aleksander Meibaum, Kerli Mägi, Robin Kask, Lisette Juht.
Surju Kooli 3. klass sai Pärnumaal 2. koha. Arvesse läksid järgmiste õpilaste tulemused: Roger Pärn, Liisa Ojaste, Karlos Piile, Andry Raidla, Kermo Varep.
Surju Kooli 6. klass sai 2. koha. Punkte tõid järgmised õpilased: Markus Juust, Kert Heljas, Robin Mittenbritt, Gregor Metsa, Simon Sirg.
Surju Kooli 9. klass sai 3. koha. Parimad olid: Kristjan Link, Kaisa Põltsam, Martti Tarsalainen, Aleksander Grigorjev, Uku Tominga.
Õnnitleme võitjaid ja täname osalejaid!
Targalt internetis
Rahvusvaheline digitehnoloogiavõistlus Ventspils IT Challenge
Digitehnoloogiavõistlus ”Ventspils IT Challenge” toimub juba viiendat korda.
Sel aastal on konkurss pühendatud tulevasele Ventspilsi teadus- ja innovatsioonikeskusele. Konkursi teema on tihedalt seotud tehnoloogia eksisteerimisele kõigis eluvaldkondades, erilist tähelepanu pööratakse teadusele, inseneriteadusele, matemaatikale ja tehnoloogiale (STEM).
Võistlusel saavad osaleda õpilased Lätist, Leedust, Eestist ja Soomest.
Konkurss koosneb kahest voorust:
-
Kaugvoorust ehk eelvoorust, mis toimus 2. septembrist kuni 18. oktoobrini
-
Finaalvoorust, mis toimub 23. novembrist kuni 27. novembrini. Sellel aastal toimub finaalvoor veebipõhiselt.
Konkursist osavõtjad on jaotatud nelja vanuserühma, iga grupi jaoks on oma võistluse teema.
B vanusegrupi (4.-6.kl) kaugvooru ülesandeks oli luua visuaalne materjal - infograafika, mille kaudu tuli selgitatada tehnoloogia tegevusalgoritmi ehk tsükliliste tegevuste jada. Algoritm pidi koosnema vähemalt 6 tegevusest.
Infograafika teemaks sai valida alljärgnevalt loetletud teemade hulgast:
1. suupistete automaadi algoritm;
2. kuumade jookide automaadi algoritm;
3. põrandapuhastusroboti algoritm;
4. õmblusmasina algoritm;
5. vabalt valitud tehnoloogia toimimisalgoritm.
C vanusegrupi (7.-9.kl) õpilased pidid valmistama virtuaalse Rube Goldbergi masina Nende ülesandeks oli jäädvustada ja edastada selle masina tegevused videoformaadis. Goldbergi masina kujundamisel pidi lähtuma algsest põhiprintsiibist - mehhanismi loomine - sündmuste ahel lihtsa, igapäevase ülesande täitmiseks. Videomaterjal pidi kajastama nii ettevalmistamise protsessi kui ka mehhanismi ennast.
D vanusegrupi (10.-12.kl) meeskonna ülesandeks oli arendada arvutisimulatsiooni, mis visualiseerimaks oma riigi keskkonnaprobleeme.
A vanusegrupis (1.-3. kl ) said osaleda ainult Läti õpilased,
Võistlusele “Ventspils IT väljakutse 2020” oli tänavu registreerunud kokku 280 võistkonda. Lätist kandideeris 204 võistkonda, Eestist 60 meeskonda ja Leedust 16 meeskonda, kokku oli 1120 osalejat. Kõige rohkem on esindatud B-rühma (4. - 6. kl). B-gruppi on kandideerinud 136 võistkonda. Finaali kutsutakse igast vanuserühmast 18 võistkonda.
Surju Kooli õpilased osalevad võistlusel "Ventspils IT Challenge" juba neljandat aastat. Esimesel aastal jõudis finaali üks võistkond, teisel aastal 2 võistkonda, eelmisel aastal kahjuks keegi eelvoorust edasi ei pääsenud.
Sellel aastal esitati meie koolist võistluse 3 tööd. B vanusegrupi töid oli 1 ja C vanusegrupi töid oli 2. Finaalvõistlusele pääses 2 C vanusegrupi võistkonda.
Selline konkurss on õpilaste jaoks väga arendav. Nad õpivad väga palju tegema koostööd ja aega planeerima. Võistluse käigus areneb õpilaste IKT vahendite kasutamise oskus ning saadakse rohkem teadmisi interneti turvalisusest ja autoriõigustest. Selliste ülesannete lahendamine vajab väga häid ideid, head meeskonnatööd, järjepidevust ja motivatsiooni.
Õp. Signe Reidla