Erasmus+ koostööprojekt KA2: Dictionary of Mathematics
2022-2-EE01-KA210-SCH-000093976    
01.02.2023-31.01.2025

   

     

  2023-2025 on läbiviidava koostööprojekti pealkirjaks on "Dictionary of Mathematics". Projektis osalevad lisaks meie koolile Chalastra kool Kreekast ja CEIP Profesor Carlos Socas Muñoz Hispaaniast. Projekt eesmärgiks on eelkõige esimese ja teise kooliastme õpilaste matemaatikaõppe kvaliteedi parandamine, arendades probleemide lahendamise oskusi ja loovust digitehnoloogia, õppemeetodite ja -vahendite kasutamise kaudu.

Projekti peamised eesmärgid on:
1) Matemaatika populariseerimine;
2) Matemaatika lõimimine teiste teadusharudega;
3) Digioskuste arendamine läbi digimaterjalide kasutamise ja loomise;
4) Koostöö ja suhtluse soodustamine digitaalses ja reaalses keskkonnas;
5) Matemaatikasõnastikku sisaldava veebilehe loomine.

Projekti kohuleht: https://do-math.weebly.com/
eTwinning: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/dictionary-mathematics/twinspace/pages
Matemaatika sõnaraamat: https://domath.surju.ee

 

 

 3.juunil toimus matemaatikasõnastiku projektikohtumine kolme riigi 5.-6. klassi õpilastele. Veebipõhise kohtumise eesmärk oli vaadata üle ja testida veebilehel domath.surju.ee koostatud matemaatiliste mõistete sõnastiku kasutusmugavust ja sisust arusaamist II kooliastme õpilastele. Õpilased kasutasid valminud sõnastikuosa erinevate ülesannete lahendamiseks ja andsid tagasisidet, millele võiks veel tähelepanu pöörata ja mida muuta. Õpilased jäid  sõnastikuga rahule ja arvasid, et  veebipõhine sõnastik oleks neile koolitöös kasulik ja nad kasutaksid  seda võimalusel küll. Õpilased tõid välja, et nende arvates oleks veebisõnastikku vaja lisada rohkem õppevideosid, arendavaid interaktiivseid mänge ning rohkem pildilist materjail, mis lihtsustaks ja näitlikustaks matemaatika  õppimist.

 

Erasmus+ koostööprojekt “Dictionary of Mathematics” 15.-19. aprillini olid Surju koolis külas õpetajad Gran Canarialt ning Kreekast, et Erasmus+ projekti “Dictionary of Mathematics” raames jätkata matemaatika terminite veebisõnastiku koostamist ja proovida erinevate aktiivõppemeetodite rakendamist STEAM ainetes. Projekti sihtrühmaks on eelkõige II kooliastme õpilased ja seega said meie kooli 5. ja 6. klassi õpilased proovida erinevaid digilahendusi ja äppe, et väga erinevaid ülesandeid lahendada ning katsetada ka valmimisjärgus matemaatika digisõnastikku. Lisaks oli nii õpetajatel kui ka õpilastel väga hea võimalus harjutada inglise keeles suhtlemist, saada teada midagi uut ja huvitavat meie mõlema partneri kodumaast ja sealsest haridussüsteemist ning tutvustada neile meie riigi ajalugu ja loodust, keelt ning kultuuri. Tööpäevad möödusid tegutsedes ja õppides ning õpetades, kõik osalejad said selle nädala jooksul juurde uusi teadmisi ja oskusi.

 

 Neljal Surju Kooli õpetajal oli 21.–28. oktoobril võimalus osaleda Erasmus+ koostööprojekti „Dictionary of Mathematics“ raames õpirändes Gran Canariale. Lisaks meie koolile osalevad projektis Chalastra kool Kreekas ja CEIP Profesor Carlos Socas Muñoz kool Gran Canarial Ingenios. Projekti eesmärgiks on eelkõige esimese ja teise kooliastme õpilaste matemaatikaõppe kvaliteedi parandamine, arendades probleemide lahendamise oskusi ja loovust digitehnoloogia ning erinevate õppemeetodite ja -vahendite kasutamise kaudu. Projekti tegevused on kestnud aasta algusest saadik ja selle aja sisse on mahtunud mitmeid veebikoosolekuid õpetajatele, veebikohtumisi õpilastele ning kevadel toimus ka Ingenio kooli õpetajate külaskäik Surju Kooli. Projekti praktiline eesmärk on luua koduleht I ja II kooliastme õpilastele, kus on olemas matemaatika põhimõisted neljas keeles: inglise, eesti, hispaania ning kreeka keeles. Iga mõiste juures on selgitus ja lisaks erinevad interaktiivsed ülesanded, selgitavad joonised ning näited. Nende loomiseks kasutame erinevaid digitaalseid keskkondi nagu LearningApps, GeoGebra jt. Kohtumine Gran Canarial keskenduski eelkõige kodulehega seonduvale. Surju Kooli IT-juhi Valter Tominga loodud põhi ootas täitmist mõistetega, mis on kasutusel I ja II kooliastme matemaatikatundides Eesti, Kreeka ja Hispaania koolides ning otsustada oli vaja sisu ja kujunduse küsimused. Koduleht peab olema atraktiivne ja kasutajasõbralik ning looma õpilastele võimaluse tutvuda matemaatika põneva maailmaga, seda nii õpetaja juhendamisel kui ka iseseisvalt. Kõiki kodulehele üles pandud ülesandeid saavad õpilased kolmes riigis läbi proovida ning öelda nende kohta oma arvamuse, mida võiks muuta või teisiti teha, et lõpptulemus oleks parim. Lisaks sellele saavad õpilased kaasa lüüa kodulehe logo konkursil: kõigil huvilistel on võimalus kujundada tema arvates kodulehele sobivaim logo ja žürii valib igast koolist välja parima, mis pääseb rahvusvahelisele lõppvõistlusele detsembris. Ingenio koolis saime näha väga huvitavaid tunde matemaatikast ja robootikast matemaatilise maastikumänguni ja põnevates tegevustes ise kaasa lüüa. Õpilased ja õpetajad olid väga sõbralikud , kooli üldine õhkkond jättis väga positiivse mulje. Lisaks projektitegevustele leidsime võimalusi tutvuda ka kohaliku ajaloo, looduse, vaatamisväärsuste ja maitsvate toitudega. Gran Canaria köögi kohta võib küll öelda, et lihtsuses peitub võlu: väga väheste koostisosadega on võimalik saavutada suurepärane tulemus. Suhteliselt väikesele saarele mahub palju huvitavat ja erilist, alates kuldsetest liivarandadest Maspalomases, idüllilisest kalurikülast Agaetes kuni pealinna Las Palmas de Gran Canaria vanalinnani, kus asuvad kaunid koloniaalstiilis ehitatud majad ja Santa Ana katedraal, saare ajalugu tutvustavad muuseumid nagu El Museo Canario, kus saab näha saare põliselanikke tutvustavat püsiväljapanekut ja Casa de Colon ehk Kolumbuse maja, mis keskendub koloniaalperioodile. Kuigi meile kui eestlastele on Gran Canaria tuntud eelkõige kui paradiisisaar, ei ole koolitöö ka igavese kevade saarel meie omast kuidagi teistmoodi: oli põnev näha, et õppetöö toimub neil samamoodi nagu meil. Nägime, et õppekavades on meil palju ühist ja tänu sellele ongi võimalik luua ühiseid digitaalseid õppematerjale, mida on võimalik kasutada täiesti erinevates maailma nurkades.
Õpetaja Riina Ollo

2021 aasta aprillikuu koolivaheajal toimus Erasmus+ poolt rahastatud koolitus  “Developing 21st century skills in the classroom: CRITICAL THINKING” Horvaatias. Esialgu oli projekti kaudu planeeritud Horvaatias koolitus “The 4 Cs: Creativity, Critical Thinking”, aga keerulisest ajast tingituna esialgselt valitud koolitust ei toimunud.  

Õppereis oli omajagu eriline, sest reisisime ajal, mil kehtisid mitmed piirangud ja kinni olid nii meelelahutusasutused kui ka toidukohad ja osalejad polnud teadlikud, kui kergeks või raskeks Horvaatias reisimine ja õppimine kujuneb.

Koolitusel osalesid õpetajad Eestist ja Poolast, teised osalejad ühinesid koolitusega veebis. Koolitus algas osalejate enesetutvustuse ja osalevate koolide kohta info jagamisega. Nagu Zoomi koosolekutele iseloomulik on, siis ka selline hübriidkohtumine ei möödunud viperusteta. 

Kuna mitmed osalejad olid oma osaluse kas tühistanud või tegid kursust kaasa distantsilt läbi Zoomi, siis esialgselt planeeritud ajakava korraldati veidi ümber ja erinevate koolituste materjalid ühildati ja kõik osalejad said midagi üksteise koolitustest kuulda, näha ja katsetada. Samuti saime näha, kuidas koolitajad lahendavad hübriidõppe küsimuse, mida nii mitmedki meist olid saanud juba sel õppeaastal oma klassiruumis kogeda.

Koolituseks oli kriitiline mõtlemine, kus räägiti kuidas õpetada õpilasi muutuma analüütiliseks ja harjutama oskust teavet hoolikalt uurida, andmeid tõlgendada ja tõendeid kahtluse alla seada.  Osalejate vahel toimusid arutelud, analüüsitu juhtumeid, töötati rühmades meeskonnana ja jagati näiteid. Osalejad said teada, kuidas kaasata oma õpilasi interaktiivsete tegevuste kaudu, kasutades innovatsiooni ja aktiivõpet ning luues õpilasekeskset klassiruumi. Toodi välja Bloomi taksonoomia kuus peamist kategooriat: teadmised, mõistmine, rakendamine, analüüs, süntees ja hindamine. Õpetajatele anti teadmisi, kuidas olemasolevaid teadmisi, fakte, tehnikaid ja reegleid  rakendades probleeme uutes olukordades lahendada ja juurde anti abistavaid küsimusi.  Õpetajatega jagati kaasahaaravaid lõbusaid tegevusi, millega arendage laste mõtlemisoskusi (https://drive.google.com/file/d/1_O3Q2ZmB6B-dviE3Nrbhrp_u4TSbZI_t/view?usp=sharing , https://drive.google.com/file/d/12p3yFiqd4HQG3iBrLlJ9hMcaai1iPmJb/view?usp=sharing ).
 

Kursuse ajal  sai täiendada oma suhtlemise, kriitilise mõtlemise ning inglise keele oskust,  teha koostööd ja vahetada kogemusi, arendada ja süvendada oma erialaseid ja üldpädevusi, õpiti kasutama  nii uuenduslikke õppevahendeid ja tehnikaid, mis õpetasid  klassiruumi juhtimist  ja kuidas  suurendada oma õpilaste õpimotivatsiooni. 

Antud koolituse suur lisaväärtus oli õppida  teiste riikide õpetajate kogemustest ja kasutada saadud teadmisi ning õppematerjale oma koolis.

 

Õpetaja Signe

 

erasmuspluss muuseumirannakud kreekas 2019Ajalooõpetaja osales Kreekas Kalamatas nädalapikkusel koolitusel “Muuseumirännakud: kohaliku
ajaloo lõimimine ainetundidesse”.
Koolitusel tutvustati erinevaid interaktiivseid ja mitte nii interaktiivseid võimalusi, kuidas õpilastele
muuseumides ja õues kodukoha ajalugu tutvustada. Koolituse raames külastati erinevaid muuseume
ja arheoloogilisi leiukohti, mida rikkaliku ajalooga Kreekas on väga palju.
Areadne Lifelong Learning Centre on kavandanud oma koolituskalendri nii, et erinevad kursused
toimuvad ühel ajal. Seega oli täiendkoolitusel korraga pea 50 õpetajat ja mõned tegevused olid ka
ühised. Võimalus tutvuda, juttu ajada ja edaspidist koostööd planeerida oli õpetajatega Kreekast,
Itaaliast, Hispaaniast, Portugalist, Islandilt, Tšehhist, Slovakkiast, Soomest, Iirmaalt, Lätist ja
Bulgaariast. Arutleti nii töötingimuste kui palkade, peale selle ka üldisemate kulude ja elu-olu üle
erinevates riikides.
Tore oli kohtuda ka inglise keele õpetaja Anni Toomiga Eesti kõige suuremast koolist, Keila
Gümnaasiumist, kus õpib hetkel üle 1300 õpilase. Ka nii väikeses riigis, nagu seda on Eesti, leiab
vastavalt kooli suurusele erinevusi töökorralduses.
Oli hea meel külastada ka üht üldhariduskooli, täpsemalt Maria Callase nimelist muusikakooli, kuhu
võetakse õpilasi meie mõistes 5. klassi. Hommikusel ajal toimuvad üldainete tunnid ja pärastlõunal
õpitakse solfedžot ja pillimängu.

Õpetaja Liis